Coronavirus

print

Thuiswerkondersteuning

Wil je als Avansmedewerker thuiswerkondersteuning krijgen of ben je student en wil je die ondersteuning juist geven? Lees dan hier hoe het werkt. 

AVANSMEDEWERKERS

  1. Kunnen alle medewerkers een aanvraag doen voor thuiswerkondersteuning? 
  2. Hoe kan ik me aanmelden? 
  3. Kan ik een voorkeur voor een student aangeven? 
  4. Hoe verloopt de betaling aan de student? 
  5. Welke voorzieningen moet ik voor de student in mijn eigen huis treffen? 
  6. Wat moet ik doen als 1 van ons geen klik met de student heeft?
  7. Hoe lang is de regeling Thuiswerkonderwijs van toepassing? 
  8. Hoe ben ik verzekerd als de student onbedoeld schade veroorzaakt? 
  9. Kunnen er ook andere kinderen aansluiten bij deze begeleiding? 
  10. Is het veilig om in deze coronatijd een student in mijn huis te laten werken? 
  11. Kan ik een student inzetten als 1 van ons in quarantaine zit?

AVANSSTUDENTEN

  1. Via welke link kan ik me aanmelden? 
  2. Wat voor werkzaamheden moet ik uitvoeren? 
  3. Hoeveel krijg ik betaald? 
  4. Wie betaalt mij? 
  5. Krijg ik mijn reiskosten vergoed? 
  6. Hoeveel kan ik werken? 
  7. Hoe word ik gematcht met een medewerker? 
  8. Wat moet ik doen als ik geen klik met de medewerker en/of kinderen heb? 
  9. Krijg ik vrijstelling van school als ik me hiervoor inschrijf? 
  10. Hoe lang is deze regeling van toepassing? 
  11. Is het veilig om in deze coronatijd bij een medewerker thuis te werken? 

AVANSMEDEWERKERS 

1. Kunnen alle medewerkers een aanvraag doen voor thuiswerkondersteuning? 

Ja, er is besloten om de thuiswerkondersteuning voor alle medewerkers met kinderen van 0-4 jaar en kinderen in de basisschoolleeftijd (4-12) beschikbaar te stellen. Voor niet-onderwijzend personeel is toestemming van de leidinggevende noodzakelijk.Toestemming van je leidinggevende is voor deze groep noodzakelijk, zodat eerst gezamenlijk gezocht kan worden naar eventuele andere oplossingen.

We geven leidinggevenden van niet-onderwijzend personeel één richtlijn voor het verlenen van toestemming om gebruik te maken van deze regeling: Heeft de medewerker onvoldoende regelruimte in zijn/haar werk om de zorg en/of onderwijs voor de kinderen te regelen?

Door het toepassen van deze richtlijn komen de volgende twee groepen medewerkers in aanmerking bij niet-docenten:

  • Medewerkers die weinig regelruimte hebben in hun werk
  • Medewerkers die wel regelruimte hebben in hun werk maar door een privé situatie onvoldoende regelruimte om alsnog de zorg en/of het onderwijs van kinderen te regelen.

2. Hoe kun je je aanmelden?

Via deze link kun je je als medewerker aanmelden.

3. Kan ik een voorkeur voor een student aangeven? 

Nee, er wordt een match gemaakt op basis van locatie en beschikbaarheid. 

4. Hoe verloopt de betaling aan studenten? 

Je hoeft daar als medewerker niets voor te doen. Dit regelt Driessen en het kost de medewerker niets. Avans betaalt deze service.

5. Welke voorzieningen moet ik voor de student in mijn eigen huis treffen? 

Niets speciaals, behalve zorgen dat de coronarichtlijnen in acht genomen kunnen worden bijvoorbeeld 1,5 meter afstand. En wellicht iets lekkers voor de student.

6. Wat moet ik doen als ik of mijn kinderen geen klik met hem/haar hebben?

Bespreek eerst met de student wat je graag anders wilt zien. Indien er geen verbetering in zit kun je bij Driessen vragen of er andere mogelijkheden zijn.

7. Hoe lang is deze regeling van toepassing?

De regeling is in ieder geval van kracht  tot en met 9 januari 2022.

8. Hoe ben ik verzekerd als de student iets kapot maakt?

Mocht dit gebeuren, neem dan even contact op met Driessen. Avans en Driessen hebben samen afspraken gemaakt over aansprakelijkheid.

9. Kunnen er ook andere kinderen aansluiten bij deze begeleiding?

Nee, de begeleiding is alleen voor de kinderen uit je eigen gezin. 

10. Is het veilig om in deze coronatijd een student in mijn huis te laten werken?

Om dit zo veilig mogelijk te maken is het van groot belang dat de richtlijnen van het RIVM zo goed mogelijk nageleefd worden. Daar zijn jullie ook samen verantwoordelijk voor. Bij klachten/symptomen kan er geen ondersteuning plaatsvinden, houd anderhalve meter afstand, was je handen etc.  

11. Kan ik een student inzetten als ik (of een van mijn kinderen) in quarantaine zit?

Nee, dit kan niet. De normale coronamaatregelen gelden. Dit geldt ook voor kinderen die thuis moeten blijven omdat er teveel besmettingen in de klas zijn.

AVANSSTUDENTEN

1. Via welke link kan ik me aanmelden?

Studenten kunnen zich aanmelden via deze link.

2. Wat voor werkzaamheden moet ik uitvoeren? 

Het is de bedoeling dat je kinderen ondersteunt bij thuisonderwijs/huiswerk of oppast. De medewerker geeft meer uitleg over wat je taken precies zijn, dit is onder andere afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en het eventuele aanbod vanuit school. 

3. Hoeveel krijg ik betaald? 

Leeftijd  Bruto uurloon
t/m 20 jaar  € 11,04
21 jaar en ouder  € 12,93

4. Wie betaalt mij?

Je wordt betaald door Driessen, het uitzendbureau dat bemiddelt tussen jou en de medewerker.

5. Krijg ik mijn reiskosten vergoed?

We gaan ervan uit dat je met je OV-kaart of fiets reist. Mocht een medewerkers op een plek wonen die moeilijk te bereiken is met het OV of is de reistijd met het OV veel langer, dan ontvang je een vergoeding van 0,10 cent per kilometer tot een max van 30 kilometer enkele reis.

6. Hoeveel kan ik werken?

Je geeft zelf op hoeveel uur en op welke dagen je kunt werken.

7. Hoe word ik gematcht met een medewerker?

De match wordt gemaakt op basis van locatie en beschikbaarheid.

8. Wat moet ik doen als ik geen klik met de medewerker en/of kinderen heb?

Bespreek eerst met de medewerker wat je niet fijn vindt en bekijk of er een oplossing is. Indien er geen verbetering in zit kun je bij Driessen vragen of er andere mogelijkheden zijn.

9. Krijg ik vrijstelling van school als ik me hiervoor inschrijf?

Nee, je krijgt geen vrijstellingen. Je moet deze ondersteuning zien als een normale bijbaan.

10. Hoe lang is deze regeling van toepassing?

De regeling is in ieder geval van kracht tot en met 9 januari 2022.

11. Is het veilig om in deze coronatijd bij een medewerker thuis te werken?

Om dit zo veilig mogelijk te maken is het van groot belang dat de richtlijnen van het RIVM zo goed mogelijk nageleefd worden. Daar zijn jullie ook samen verantwoordelijk voor. Bij klachten/symptomen kan er geen ondersteuning plaatsvinden, houd anderhalve meter afstand, was je handen etc.  

 

 

 

 

 

Laatst bijgewerkt op 23 december 2021.